Středa, 1 května, 2024
události
Domůčlánky našich klientůDoručili vám poškozené zboží – co s tím?

Doručili vám poškozené zboží – co s tím?

Instrukce, že balíček máme kontrolovat hned při převzetí zboží od kurýra či pošťáka, je ve většině případů vcelku nesplnitelná. Doručovatelé mají značně naspěch a nečekají na to, až si zásilku důsledně zkontrolujete. Obvykle tedy poškození jakéhokoli druhu řešíme až ve chvíli, kdy si balíček odneseme domů. Někdy na vadu přijdeme hned, někdy až po nějaké době používání. Co dělat dál?

Vrácení zboží koupeného na dálku

Pokud jste se vešli do lhůty 14 dnů od doručení (anebo jiné lhůty, kterou obchod nabízí), je zde možnost zboží prakticky ihned vrátit a v některých případech ani nemusíte dlouze popisovat, proč tak činíte. Někde obchodníci odůvodnění chtějí, pak tedy stručně popište závadu a nezapomeňte doplnit, že využíváte práva na vrácení – někdy totiž může tato situace mít odlišné podmínky oproti reklamaci jako takové. Většina e-shopů je již na vracení zboží zvyklá a pravděpodobně tak po vás nebude chtít nic dalšího.

Reklamace

Zjistíte-li, že je něco v nepořádku až později, než v uvedené lhůtě po doručení, je na řadě standardní reklamační proces. Zde vždy záleží na přístupu obchodu – někde vám zboží vymění zcela bez ověřování závady a jejího původu, někde budou zkoumat, o co jde a případně reklamaci nemusí uznat, pokud by se prokázalo, že jste poškození způsobili vy sami. S tím se bohužel pak těžko polemizuje, a to i v případě, že jste v právu. Některé obchody namísto výměny zboží za nové raději věc opraví anebo vrátí peníze či kredit, který využijete opět zde.

Co si uschovat

Při nákupu nezapomínejte uchovávat faktury (pokud je nemáte bezpečně uložené v elektronické podobě), komunikaci s obchodem, případě i údaje k dopravě a následné doklady k proběhlé reklamaci či vrácení. Časem tyto dokumenty samozřejmě můžete zlikvidovat, ale zejména pro případ většího nákupu se hodí mít vše po ruce.


Redakce radí: Nechte se inspirovat zajímavými články, tipy a nápady, inspirace není nikdy dost. 


RELATED ARTICLES
- Reklama -PR články
podnikatel